Akár születésnapra is.

 

photo 0.JPG

Hozzávalók:

 

    A  kakaós piskótatortához, amit én előző este elkészítettem.

  • 6 db  tojás
  • 6 ek. finomliszt
  • 6 ek. kristálycukor
  • 2 ek. kakaó
  • 1/2 tk. sütőpor (ne vessetek meg érte, én szeretem a biztos sikert)
  •  
  • A Krémhez:
  • 500 gramm mascarpone krémsajt
  • 1 nagy üveg magozott meggybefőtt
  • 1 rumaroma vagy rum
  • 5 dl hulala habtejszín (ez egy növényi tejszín amit a profik is szívesen használnak, mert felverés után keményebb, jobb lesz tőle az állaga a krémeknek)
  • ez a mennyiség egy 24cm átmérőjű kapcsos tortaformához elegendő.

photo 1.JPG

 A kész piskótát három részre vágjuk ( ezt ügyesen megteheted, egy fehér cérnával is, amit úgy használsz, mit  egy fűrészt). Az alsó tésztalapot meglocsoljuk két evőkanál meggylével, amit előzőleg összekevertem egy kávéskanál rumaromával. Majd a következő két tortalapot is meglocsolom a rumaromás meggylével. Középre tettem párszem meggyet, és körbe támasztottam a  tejszínes - mascarponés krémmel, amit közben már felvertem és összekevertem. Körkörösen haladok, és a második lappal is ugyan így járok el.

bbuuuk.JPG

Rákerül a harmadik tortalap, amit ismételten befedtem a  tejszínes - mascarponés krémmel. Körbe a torta szegélyét, csinos kis tejszín rózsákkal díszítettem, és ráültettem egy-egy szem meggyet. Közepét csokiforgáccsal megszórtam. Nagyon kellemes könnyű torta kerekedett belőle.

photo 4.JPG

Ajánlanék hozzá egy kitűnő alkoholos, vagy aromával alkoholmentes Tejpuncsot

 Recept:

 Tejpuncs:4adag

  • 4 teáskanál cukor
  • 3 cl rum
  • 5 rúd fahéj
  • 1 cl borpárlat 
  • 1 cl meggylikőr vagy narancslikőr, (ha gyerek is fogyasszák cseréljük aromára)
  • 1/2 l forró tej
  • 1 dl tejszín

A cukrot, rumot és 1 rúd fahéjat kis edényben felmelegítjük.

A borpárlatot és a meggy vagy narancslikőrt hozzáadjuk és majdnem forrásig melegítjük ( nem főzzük!!!!!)

A forró keveréket 4 hőálló pohárba öntjük és a tejjel feltöltjük.
A tejszínből kemény habot verünk.

Minden poharat egy habsipkával és 1 rúd fahéjjal
szolgálunk fel.
Vagy a habsapka tetejére egy-egy friss száras, leveles meggyszemet rakunk.

photo 2-1.JPG

Ezt a receptet téli meleg italként,vagy nyáron hűtött italként, fahéjjal harmonizáló  sütikhez-édességekhez kínáljuk.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://csupasuti.blog.hu/api/trackback/id/tr15125005

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása