Ez egy régi családi recept, amit a férjem unokanővérétől kaptam még kezdő fiatalasszony koromban (durva számolás kb.27éve) azóta is megállja a helyét. Egyszerű, és finom. A töltelék mindig változhat, annak megfelelően mikor minek van a szezonja, most : Bogyós-gyümölcsöknek.

A bogyós-gyümölcsökről több hasznosat olvashattok itt:

 

image_193.jpg

 

1 pohár = 2,5dl így kezdő koromban sem tudtam elrontani

 

image_187.jpg

Hozzávalók:

 

  • 1 pohár tejföl (12%-os)
  • 1 pohár cukor
  • 1 pohár liszt
  • 3db tojás
  • 1/2 csomag sütőpor
  • 1 csomag Vaníliás Aranka krémpor  vagy hidegen készíthető puding
  • 1 csomag zselatin

image_188.jpg

 

Elkészítés:

A cukrot és a tojást géppel felverem, minden mást csak eztán öntök bele, lisztet sütőport, tejfölt. Alaposan elkeverjük.  (kicsit hígnak tűnik, de ne pánikoljunk)  kb. 200Con 35-40 percig sütjük 

Ha megsült, és hidegre kihűlt, az Aranka krémet a leírása szerint elkészítjük és beletöltjük , azután ebbe ültetjük az erdei gyümölcsöket (málna, áfonya, szeder) ebben az esetben, rendezzük el gusztusosan.

 

image_190.jpg

 

Leírás szerint elkészítjük a zselatint  és rásimítjuk a tortánk tetejére. (mindegy hogy átlátszó vagy színezett, kinek mi tetszik) Nekem ez volt otthon :)

Jó tanács: Én mindig belülről kifelé haladok kanalanként, így tökéletesen betudom fedni mindenhol a gyümölcstortát.

 

 

image_191.jpg

 

Miután teljesen kihűlt, legjobb kb.1 órát a hűtőben pihentetni, hogy összeérjenek az ízek.

 

image_194.jpg

 

Ajánlok hozzá egy finom habos kávét, amit én leheletnyi fahéjjal szórtam meg.

A bejegyzés trackback címe:

https://csupasuti.blog.hu/api/trackback/id/tr975394216

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Farkasbab 2013.08.05. 08:18:25

szia. ez nagyon jónak tűnik, de nekem nem egyértelmű a tejföl, liszt, cukor mennyisége. tejföl kis pohár? vagy nagy, mint a képen? liszt és cukor ugyanannyi? cukorból nem sok ez egy kicsit?

agigilanyi 2013.08.05. 08:59:10

@Farkasbab:
Szia ,
Latod mindendol: liszt, cukor, tejfol ez mind egy pohar menyiseg az elejen irom is 1 pohar = 2,5 dl
Lehet soknak tunik a cukor , de hidd el ez pont igy keszult ahogyan le is irtam. Csak batran probald ki hiszen nagyon egyszeru es fincsi :)
Udv: Agi
süti beállítások módosítása