image_287.jpg

Mi tagadás, mostanában rákattantam a citromos sütikre. A facebookon nézelődtem, mikor elém villant a chef Kaldeneker weboldaláról egy finomnak tűnő  teasütike.

No gondoltam egyet, már csak lepróbálom, de..... , ha nem tudnék remekül sütni (és ezt itt nem én mondom magamról, hanem mindenki aki evett már a sütimből !) bizony csúnyán  elúsztam volna  az arányokkal.

image_277.jpg

Hozzávalók:

 

100 gramm porcukor

300 gramm liszt

50 gramm kukoricakeményítő

50 gramm őrölt mandula

250 gramm hideg vaj

50 gramm kandírozott citromhéj

2 db zöldcitrom  reszelt héja, leve

1 csipetnyi só

image_289.jpg

 

Elkészítése:

 

Vegyünk elő egy keverőtálat, ebbe tesszük a lisztet, porcukrot, sót, keményítőt, őrölt mandulát. Az egészet összekeverem, majd hozzáadom továbbá a vajat, a zöldcitrom  reszelt héját, facsart levét, és legvégén a kandírozott citromhéjat  (no itt már nekem nem stimmelt az eredeti recept, mert túl soknak tűnt a vaj, és kezelhetetlenné vált a tésztám. Vagy a lisztem nem volt elég jó hozzá, vagy a  vajam nem volt extra jó minőségű! Mértem és folyamatosan adtam hozzá még lisztet, mire csinos kis cipóformát tudtam belőle gyúrni.( így pont 100 grammal több lisztet mutatott a mérlegem!)

Előírás szerint ment pihenni a hűtőbe,  fél órát.

 

image_283.jpg

Pihentetés után, kb:fél centi vastagra nyújtjuk, és tetszőlegesen választhatunk formát a sütinkhez, én most virágformát választottam hozzá.

Tegyük sütőlapra  (ha éppen nem fogyott volna el a sütőpapírom, bizony tettem volna alá )  de így is ez sült ki belőle!

image_284.jpg

Előmelegített sütőben 160 fokon sütjük (ez az én gázsütőmön 3-as fokozat)   kb.10-12 percig,  vagy amíg aranybarna lesz, kb: 45-50 db jön ki egy adagból.

Miután kihűlt, bepakolgattam a kedvenc  keksztartómba,  főztem hozzá egy finom gyümölcsteát, és már teszteltem is    :))    "Isteni''

image_288.jpg

Az eredeti receptet itt olvashatjátok: http://www.kaldeneker.hu/receptjeim/desszertek/zoldcitromos-linzerkarika.html 

Köszönet Chef Kaldeneker Györgynek, hogy közzétette ezt a finom teasütit, és így bárki megpróbálkozhat vele.

Ötlet: Karácsonyi szezonban, érdemes lenne kipróbálni naranccsal, mandarinnal vagy egyéb más citrusfélével is.

A bejegyzés trackback címe:

https://csupasuti.blog.hu/api/trackback/id/tr395523393

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása