photo_15.JPG

 

St. Patrik  az írek nemzeti ünnepe. Március 17.én tartják, azon a napon, melyen a hagyomány szerint St. Patrik meghalt. 

Szent Patrik napja eredetileg katolikus ünnep volt, aztán a világban szétszórt írek összetartozásának, és a nemzeti büszkeségük megélésének napja, végül egy remek alkalom lett arra, hogy mindenki bulizzon, felfedezze magában az ír lelket, és ennek örömére zöldbe öltözzön és komolyabb mennyiségű sört töltsön magába.

Ennek tiszteletére készítem el ma az Ír szódakenyeret ami egy nagyon kellemes desszert lehet ezen a vidám ünnepen. Ez alkalomból kívánok az Ír barátaimnak :                  

  "Happy St. Patrick day"

 

 

Hozzávalók:     (1bögre = 2,5dl)

 

4 bögre liszt (ebben az esetben  ALFA-MIX)

4 evőkanál cukor

1ek sütőpor

1 bögre tej

 

Elkészítése:

 

Egy nagy tálban keverjük össze a lisztet, szódabikarbónát, sütőport, sót, margarint. Mikor ez megvan, hozzáadjuk a tejet és a tojást, majd ütemesen gyúrjuk az egészet egynemű tésztává. Én két csinos kis cipót formáztam belőle, az egyiket simára hagytam,  a másikhoz mazsolát gyúrtam hogy egy picit édesebb legyen. Majd vágjunk keresztet a tetejébe, kenjük meg a vajas-tejes keverékkel, és tegyük az előmelegített sütőbe 180-200C fokra (ez nálam 4-es gáz fokozat) kb.45-50 percre míg szép aranybarna nem lesz (tőpróba kötelező).

 

Ui: A hagyomány szerint vajjal és jammal esszük, de szerintem a mogyoróvaj és mogyorókrém sem rontja el :) és persze igyunk hozzá egy pohár Guinnesst ;)

 

"Amerikában viszont, ahol gyakorlatilag mindenki számon tartja családja származását és roppant büszke is erre, az írek ünnepe a nagy amerikai olvasztótégely ünnepévé vált. Az ember ír nemzeti színeket ölt magára, és együtt énekli a Beer-beer-beer-t a többi bulizóval, akik egyébként szintén nem írek. Az útlevelem azt mondja, amerikai vagyok, a szívem azt hogy honnan származom, de a májam azt, hogy én is ír vagyok - szól Szent Patrik napjának mottója.

https://www.youtube.com/watch?v=DJVtFpZl7-Y&index=1&list=RDDJVtFpZl7-Y

 

 

photo_5_8.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://csupasuti.blog.hu/api/trackback/id/tr817270613

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása