image_212.jpg

Olyan divatos lett a stevia, hiszen oly kevés kalóriát tartalmaz, dupla olyan jól édesít mint a cukor, és nyilván lehetne még írni az előnyeiről, de én inkább, próba alá vetettem.

Nagyon kedves ez a recept nekem, hiszen egy tündéri ex főnökasszonyomtól kaptam, el sem tudtam képzelni  először, hogy lesz a cukkiniből édesség, de igen ízletes, bármikor fogyasztható finom sütike.

image_172.jpg

Hozzávalók: 

 

  • 3 db tojás
  • 2 bögre cukor = 380gramm / 1 bögre Stevia = 2gramm 
  • 1 bögre olaj/ 2,5 dl / 
  • 2 bögre cukkini = 360gramm / ez kb 3db kis méretű
  • 3 tk. vanília cukor vagy aroma
  • 3 bögre liszt = 390gramm
  • 1 tk só
  • 1.5 tk sütőpor
  • 3 tk.fahéj

image_173.jpg

 

Elkészítés:

 

  1. A tojásokat  cukorral (steival) vaníliával, sóval, felverem.
  2. A lisztet összekeverem a sütőporral, fahéjjal, majd hozzáadom a  felvert tojásos keverékhez.
  3. Az olajat hozzáöntöm, és a végén a meghámozott lereszelt cukkinit.
  4. Robotgéppel az egészet összekeverem, és kipapírozott teknő formába teszem.
  5. Előmelegítem a sütőt 160-170C-ra  és kb. 50-60 percig sütöm. 

Cukkini4.jpg

Mindig végezzünk tű próbát, ha már nem ragad a tűre, akkor kész!

image_177.jpg

Ajánlom: Akár reggelire egy pohár finom tejjel vagy kakaóval, lekvárral, tejszínhabbal.

Ötlet: Folpackba  teljesen légmentesre csomagolva lefagyasztható, így nagyon gazdaságos, ha váratlan vendégek jönnének. Kiolvadás után, már tudjuk is kínálni ezzel a finomsággal.

Ui. A különbség: Nálam a klasszikus  cukros változat nyert!  :) A Stevias változatnak  "szalonnásabb"  maradt a tésztája, a színe picit sápadtabb, nem jött annyira fel mint a cukros változat, annak ellenére, hogy ugyan annyi időt sült, de ti is láthatjátok a különbséget a fotón.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://csupasuti.blog.hu/api/trackback/id/tr605386971

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ze11 2013.08.11. 13:23:21

A cukor a süteményekbe nem csak azért kell, hogy édes legyen - térfogata, süléskor a karamellizálódás miatt a színe...
Szóval kávéba-teába-italokba elmegy, de sütni-főzni nem annyira.
Az árban mutatkozó nagyságrendi különbséget nem is említve...

Porcelán az elefántboltban 2013.08.11. 14:56:28

Én szólóban nem bírom a stivit, keverni szoktam cukorral, így az íz is oké és nem hizlaszt annyira. A xilit viszont teljesen jó cukoríz, csak qrva drága. Grrr.

agigilanyi 2013.08.11. 19:10:58

@ze11: Szia , Tokeletesen egyetertek veled, most a kavemba hasznalom, de alig varom, hogy elfogyjon :)
Udv: Agi

agigilanyi 2013.08.11. 19:14:38

@Starlark: Szia , Az ize??? mint irtam alig varom, hogy elfogyjon :0 most kavezgatok vele.
Biztos vagyok benne, hogy tobb ilyen hasonlo kiserletem nem lesz :)
Udv.Agi

agigilanyi 2013.08.11. 19:19:33

@Porcelán az elefántboltban: Szia, a baratnomn ugyan ezt mondta. Talan, ha egyszer elfogy a stivia , probalok egy Xilit is? Addig is a cukros valtozatot ajanlom mindenkinek az nagyon finom :)
Udv. Agi

Starlark 2013.08.12. 06:44:41

@agigilanyi:
Köszi, akkor kihagyom.
Az édesítőket én is egyedül a kávéban nem szúrom ki azonnal.
süti beállítások módosítása