photo 2-4_3.JPG

 

Tökös-mákos rétest először életemben Zalában ettem, mikor a férjem nagymamája  házi rétestésztát készített  nekünk tökös-mákos töltelékkel, gondolván a pesti unokák úgysem ettek ilyet mostanában, és milyen jól gondolta, mondanom sem kell, hogy  nagyon fincsi volt, még mindig érzem az ízét a számban! 

Ugyebár mint írtam, nálam éppen cukkini dömping van, így tök helyett ezt használtam, de mivel ez tökféle,  így semmit sem  ront az élvezeti értékén. Tulajdonképpen ugyan úgy készül cukkinivel mint tökkel.

 

 

photo 2-1_9.JPG

 

Hozzávalók: 

 

1 csomag réteslap (8lapos)

3db nagyobb méretű cukkini 

200 gramm darált mák

2-3 ek porcukor

3evk tejföl 

3ek olaj

2tk só

50gramm darált keksz (bármilyen)

 

photo 4_14.JPG

 

Elkészítése:

 

A cukkinit meghámozzuk, kivájjuk a magját, (ha kisebbek, akkor ez nem szükséges)  majd lereszeljük.

Nagyon fontos hogy lesózzuk a cukkinit, majd jól elkeverjük, hogy mindenhol érje a só,  kb: 10 percig  hagyjuk hogy levet engedjen. Ezután kinyomkodjuk        megszabadítjuk a levétől, elég sok levet ereszt, ne lepődj meg :) 

 

photo 5-1_14.JPG

 

A kicsavart cukkinit összevegyítjük a mákkal, cukorral.

 A fele vagy is 4 réteslapot kiterítek, megkenem a  fél tejföl, fele olaj keverékkel, megszórom kekszmorzsával és ráhelyezem a tökös-mákos keveréket. Felcsavarom és mehet a tepsibe a következővel  is ugyan így járjatok el.

 

photo 6_1.JPG

 

Miután ezzel megvagyunk, a tekercs tetejét megkenjük az olajos tejföllel  és 180-200C-on sütjük, ez az Én gázomon 4-es fokozat, kb 40-percig sütjük míg szép piros nem lesz. 

 

photo 1-3_8.JPG

 

Hűlés után felszeleteljük, és ha szükséges megszórhatjuk a tetejét még egy kis porcukorral .

Jó étvágyat! 

A bejegyzés trackback címe:

https://csupasuti.blog.hu/api/trackback/id/tr446610313

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

+mondom 2014.09.07. 18:46:25

Na, most megéheztem!! :) Az egyik kedvencem, de én eddig csak tökkel ettem. Lehet, hogy kipróbálom a cukkinis verziót is.
süti beállítások módosítása