agigilanyi 2014.05.29. 13:14

Poharas Pavlova

 

"A torta névadója az egyik leghíresebb orosz balerina, Anna Pavlova (1881–1931). Nem tudni pontosan, ki is volt a torta feltalálója, de eredetét Ausztrália és Új-Zéland is magáénak vallja.

Anna Pavlova orosz balett-táncosnő köszöntésére alkották 1926-ban az új-zélandi Wellington szállóban, hogy ezzel kedveskedjenek a világhíres művésznőnek. A torta alja valójában habcsók (meringue), erre jön a tejszínhab és a friss, savanykás gyümölcs."

 

 

photo 4_12.JPG

 

Most hogy itt az eperszezon hatalmas kedvvel és lendülettel álltam neki a rég áhított Pavlovának. Minden nagyon szépen alakult, csak  mikor .....

 

photo 3_15.JPG

 

Hozzávalók: 

 

6db tojásfehérje

1 tk vanília aroma

1 csipet só

1 ek kukorica keményítő

220 gramm porcukor

fel citrom leve (legalább 2 ek)

 

 

photo 5_7.JPG

  

Elkészítése:

 

A tojásfehérjét és a csipet  sót, elektromos habverővel elkezdem verni, mikor látom hogy félkemény, akkor adom hozzá kanalanként  a porcukrot és a keményítő keveréket,  a végén pedig a citrom levét. Folyamatosan megy a keverő, egy picit sem szabad leállítani ! ( kemény habbá verjük, akkor jó, ha írni tudsz bele, vagy késsel vágni.)

A tojás sárgáját tegyük el későbbre, mert ezzel még van némi tervem!

 

photo 1_11.JPG

 

Előmelegített sütőben 110C-on, ez az én gázsütőmön 1-es fokozat (+ fakanállal való kitámasztása a sütőajtónak ):)

 

 

photo 2_9.JPG

 

Két kisebb kört készítek mélyedéssel a közepében, no és legalább, 1óra15percig "szárítottam" a sütőben.

 

 

photo 5_8.JPG

 

... eddig minden szépen alakult, de a kivételnél remekül elbaltáztam az egészet... alányúltam, de nem mozdult,  amikor kicsit erőszakosabban megemeltem, akkor pedig eltört!  :(

 

Elkészítés:  (mentsük ami menthető!)

 

Így fogtam, és  az összetört alsó rész került a pohár aljára, rá a tejszínhab, majd némi citromkrém a recept itt , és friss gyümölcs: eper, áfonya. Tehát, kihoztam a legtöbbet amit lehetett belőle.

Nézzétek milyen csodaszép lett, csak épp, nem táncolja el nekem a Hattyúk tavát :)

 

 

photo 5_9.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://csupasuti.blog.hu/api/trackback/id/tr716204161

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása