image_349.jpg

November a tökös hónap!  :) No nem szó szerint, de tény, hogy már a Halloweennel elkezdődik, és nincs megállás egészen a Hálaadás ünnepéig. Szeretem a sütőtökös sütiket, hiszen érdekes ízvilágával már szinte rá is hangol bennünket az Adventi ünnepekre. 

image_367.jpg

Hozzávalók:

  • 230 gramm liszt
  • 1 teáskanál sütőpor
  • 1 kávéskanál só
  • 200 gramm cukor
  • 200 gramm sütőtökpüré (sült,összeturmixolt)
  • 2 db tojás
  • 1 teáskanál őrölt fahéj
  • 1 kávéskanál őrölt szegfűszeg
  • 1 kávéskanál őrölt szegfűbors
  • 1 kávéskanál őrölt gyömbér
  • 100ml olaj
  • 50 ml víz

 

 ( Sütőtökpürét úgy készítem, hogy a Kanadai sütőtököt félbevágtam, kimagoztam, felaprítottam, és a 7-es gáz fokozaton puhára sütöttem. Lenyúztam a megbőrösödött tetejét és héját. A  puha sütőtököt egy edényben összeturmixoltam. Az így kapott pürét használtam, illetve a maradékot poharanként zacskóba téve lefagyasztottam, hogy bármikor felolvasztás után, később újra felhasználhassam.)

image_369.jpg

Elkészítése:

Az összes hozzávalót egy keverőtálba tesszük, és egyneművé keverjük egy kézi robotgéppel.

image_371.jpg

Kipapírozott, kenyérteknőformába öntjük, de őzgerincforma is tökéletes.

Sütése: az én gázsütőmön 4-es fokozaton kb.180-190C- fokon, 40 percig sütjük. A tűpróba kötelező, ha már nem ragad, akkor van készen. Vegyük ki, tegyük egy rácsra hűlni.

image_352.jpg

 

Mikor kihűlt, készítünk rá egy finom cukros mázat, amivel vagy bevonjuk teljesen a sütinket, vagy csak rácsíkozzuk a tetejére. Ízlés kérdése.

 

image_373.jpg

Hozzávalók a mázhoz:

  • 100 gramm porcukor
  • 2 evőkanál tej
  • 1 teáskanál vanília aroma
  • 2 gramm olvasztott vaj

Elkészítése:

 A hozzávalókat simára keverjük, majd  hagyjuk kicsit hűlni. 

image_347.jpg

Mivel eléggé édes, én csak rácsíkoztam a mázat a tetejére, készítettem hozzá egy finom forró kapucsínót, egy leheletnyi fahéjjal a tetején. Szívből ajánlom mindenkinek ezt a nagyon-nagyon finom sütikét ;)

Ötlet: A  maradék a mázat,  műanyagdobozban a hűtőbe tettem. Bármikor felmelegítve akár a mikróban is, újra felhasználható más süteményekhez is.

A bejegyzés trackback címe:

https://csupasuti.blog.hu/api/trackback/id/tr925612630

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása