image_381.jpg

Ezt a  bundás sütőtök receptet a barátnőmtől kaptam. Igen érdekes, picit talán hasonlít a japán tempurára,bár a fűszerek miatt mégis más. A sütőtököt megmostam, megtisztítottam, egyik részéből tökpürét sütöttem, az egyenes részéből pedig készült a bundás sütőtök :)

image_374.jpg

 

Megjegyzem, amilyen hűvös borongós nap volt ma, igazán jólesett sütögetni. Ez a gyönyörű sütőtök beragyogta és illatozta a konyhámat :)

 

image_375.jpg

Tetszés szerinti mennyiségű, nagyjából egyforma szeletekre vágott megtisztított sütőtököt, itt  kb,5-6mmre vágtam.

image_376.jpg

 Hozzávalók a Tésztához:

 

                30 dkg liszt
                2 tojás sárgája és habbá vert fehérje
                1 evőkanál olaj
                2 evőkanál porcukor
                3 dl tej
                1 citrom leve és reszelt héja
                2 evőkanál rum  vagy  1teáskanál rumaroma
                1 késhegynyi  só

                olaj a sütéshez



image_377.jpg

 

  • A tésztához a tojássárgákat, a lisztet, a tejet, a citrom reszelt héját, rumaromát, a porcukrot, késhegynyi sót, és az 1evőkanál olajat habverővel vagy robotgéppel simára keverjük.
  • A sűrű tésztához óvatosan hozzáadjuk a habbá vert tojásfehérjét.
  • A sütőtökdarabkákat a tésztába mártjuk, jól lecsöpögtetjük, majd forró olajban megsütjük, és papírszalvétára szedjük, hogy a fölösleges olajat leitassuk róla.
  • Meghintjük, vagy meglocsoljuk a választott ízesítésű cukorral vagy öntettel, és melegen tálaljuk. 

image_378.jpg

Tetejére:


 vaníliás porcukor, vagy karamell, vagy csoki öntet, vagy cukros fahéj,

  esetleg  mézes fűszerkeverékkel összekevert porcukor,

 

image_382.jpg

 

 Nos mint látjátok, én megszórtam fahéjas porcukorral,  megcsurgattam mézzel, és készítettem  egy finom fűszeres forralt bort  hozzá, ami nagyon kellemes összhatást adott a  bundában sült sütőtöknek.

 



A bejegyzés trackback címe:

https://csupasuti.blog.hu/api/trackback/id/tr295627049

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása