image_343.jpg

A másik tökös kedvencem, ez a nagyon finom keksz, ami nagyon hasonló a mi mézespuszedlinkhez, bár én most nem mázat csurgattam rá, hanem némi cukorcsillagokkal szórtam meg a tetejüket. Lássuk a hozzávalókat.

image_358.jpg

Hozzávalók:kb. 20 db  

  • 230 gramm liszt
  • 1 teáskanál sütőpor
  • 1 teáskanál őrölt fahéj
  • 1 kávéskanál őrölt szegfűszeg
  • 1 kávéskanál só
  • 50 gramm puha vaj
  • 170 gramm cukor
  • 120 gramm sütőtökpüré
  • 1 db tojás
  • 1 teáskanál vanília aroma

( Sütőtökpürét úgy készítettem, hogy a Kanadai tököt félbevágtam, kimagoztam, felaprítottam, és a 7-es gáz fokozaton puhára sütöttem. Lenyúztam a megbőrösödött tetejét és héját, a puha sütőtököt egy edényben összeturmixoltam. Az így kapott pürét használtam fel, illetve a maradékot poharanként zacskóba téve lefagyasztottam, hogy bármikor felolvasztás után később  felhasználhassam.)

image_360.jpg

Elkészítése:

Az összes hozzávalót egy keverőtálba teszem, és kézi robotgéppel egyneművé keverem.

Két közepes méretű evőkanállal papírozott sütőlapra, kis kupacokat rakok belőle, mikor ez megvan, rászórom a  cukorcsillagocskákat, és....

image_363.jpg

 előmelegített sütőben 4-es fokozaton, ami kb. 180-190C fok, 13-15 perc alatt készre sütöm.

 

image_355.jpg

Aki szeretné inkább cukros mázzal készíteni, és szépen rácsurgatni a tetejére, akkor az előző oldalon megtalálja hozzá, a máz receptjét.


image_356.jpg

Ajánlanék hozzá: egy csésze finom gyümölcsteát, hogy így tegyük még teljesebbé az uzsonnánkat. A sütőtökös sütikhez jól illenek a fűszeresebb teák, vagy egy pohár finom, fűszeres forralt bor is.

A maradékot tegyük jól záródó sütis dobozba, hogy holnapra is maradjon még belőle, a teánkhoz.

A bejegyzés trackback címe:

https://csupasuti.blog.hu/api/trackback/id/tr355612873

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása