agigilanyi 2014.04.05. 17:26

Túrógombóc

 

Ahány ház annyi túrógombóc recept :)

 

photo 1-1_6.JPG

 

Nagy kedvenc a családomban a túrógombóc, "Big chef" barátomtól kapott recept a legjobb amit valaha is készítettem és ettem, köszönet neki érte!

Volt alkalmam megkóstolni a híres "Náncsi Néni" féle túrógombócot, de ez messze túrósabb, lágyabb, egyszerűen ISTENI csupa nagy betűvel.

Különösen praktikus, hisz desszertként vagy második fogásként is fogyaszthatjuk.  

 

photo 1_7.JPG

 

 

Hozzávalók:

 

500 gramm túró

8 gramm búzadara

3db tojás

1 tk só

250 gramm zsemlemorzsa

100 gramm vaj

vanília aroma vagy vaníliacukor

2 ek cukor

 

 

photo 3_10.JPG 

 

 Elkészítése:

 

A megadott mennyiségű  túrót, búzadarát, tojást, sót,  alaposan összekeverjük  ( ha darabos a túrónk akkor előtte finomra áttörjük! )  Minimum 2-3 órát pihentetjük, de akár egy éjszakát is a hűtőbe pihenhet mint nálam.

 

 

photo 4_7.JPG

 

 Közben megolvasztjuk a vajat, hozzáadjuk a zsemlemorzsát, cukrot, vanília aromát, mikor szép pirosra pirult kész. 

Egy fazékban vizet forralunk és vizes kézzel (zöld diónyi nagyságú) gombócokat  formázunk és forrásban lévő vízben kifőzzük. 

Mikor a víz tetejére úszik, én még ráhagyok néhány percet, akkor lesz jó. Mindenképp az első gombócot vágjuk ketté, és ellenőrizzük hogy eléggé átfőtt-e.

 

photo 5_6.JPG

 

A túrógombócot ehetjük  ízlés szerint sósan,  vagy ahogyan én szeretem édesen. 

"Megágyaztam" neki a pirított morzsával, tejföllel meglocsoltam és ízlés szerint porcukorral megszórtam.

 

photo 2-1_6.JPG

 

      Jó étvágyat!

A bejegyzés trackback címe:

https://csupasuti.blog.hu/api/trackback/id/tr255891155

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása