Hétvégén Édes álmok pitesűtő versenyen jártam!  Ahol mindjárt az első nekifutásra a 3. helyezést értem el! 

 

photo 4-2_6.JPG

 

(Igen, jól érzitek; BOLDOG  VAGYOK!!!) Életem első versenye volt ez, pedig már jó ideje sütök-főzök. 

Nos a történet úgy kezdődött, hogy megláttam a neten a hirdetésüket. Először csak a csodálatos pitesütő formáikra, praktikus konyhai kiegészítőikre  lettem figyelmes, csak később láttam meg a versenyre való felhívást. Így gondoltam egy bátrat és próbára tettem magam ! Teljesen rápörögtem, hogy mai szlenggel éljek!

Jött a fejtörés, hogy a számtalan pite közül melyiket is készítsem. Így összedugtam a fejem "Big Chef" barátommal  és  kifiguráztunk egy sós  paleo pitét. (hozzátartozik az igazsághoz, hogy az orvosom néhány hete szénhidrátmentes diétára ítélt) Persze nem könnyű ezt betartani, ezért két  pitét készítettem,  egy klasszikus amerikai hálaadásnapi  édes tökös pitét,  ezt majd később osztom meg veletek, és a 3. helyezést elért paleo sós tökös pitét.

Szebbnél-szebb, finomabbnál-finomabb  piték kezdtek felsorakozni a versenyasztalon. Kedves kolléganőm-barátnőm is nevezett egy finomságos tőzegáfonyás habsipkás pitével. Ezt volt szerencsém megkóstolni (amíg el nem kapkodta a nagyközönség) és meg kell mondjam : isteni finom volt, úgyhogy ezúton is gratulálok, és  kérlek Verám, cseréljünk receptet, had tudjam én is a titkod :)  

 

983715_10201389204612230_7001243715566988126_n.jpg
 

Nos nem sztorizok többet, itt tudtok még többet olvasni a versenyről : https://www.facebook.com/media/set/?set=a.651082524976454.1073741830.632231116861595&type=1

 

A versenyhez sorakozva, a lányom szerencseszámával :)

 

photo_8.JPG

 

Hozzávalók: (a pite tésztájához)

 

  • 500gramm zabpehelyliszt
  • 1 csomag sütőpor
  • 160 gramm margarin (ebben az esetben Rama)
  • 2tk só
  • 1/2 tk őrölt gyömbér
  • 4 ek tejföl
  • 1db tojás 

 

Elkészítése:

 

A hozzávalókból egynemű tésztát gyúrunk, beletesszük a formánkba, és megfigurázzuk a szélét  (a piténél, ez egy fontos lépés,  hiszen ez adja a dekoráció nagy részét.)

 

photo 2-5_2.JPG

 

Hozzávalók: (a töltelékhez)

 

  • 2 bögre (1cup=2,5 dl) tökpüré
  • 3ek főzőtejszín
  • 2ek kukorica keményítő
  • 2db tojás
  • 2ek reszelt parmezán sajt
  • 50gramm vaj
  • 2-3db babérlevél
  • 1db kis fej vöröshagyma (vagy 1ek vöröshagyma krém)
  • 1 tk zsálya  
  • 1tk koriander
  • 200gramm pirított baconszalonna (mikróban papírlap között 3-5perc alatt ropogósra pirítva)
  •  

photo 2-6.JPG

 

Elkészítése:

 

A tökpüréhez hozzátesszük a tojást, parmezán sajtot, bacont, keményítőt és  ........

A vajat megolvasztjuk, (fontos a sorrend!) bele a babérlevelet, a hagymát üvegesre pirítjuk,  majd pár perccel később a friss vagy szárított morzsolt zsályát és koriandert. Pár perc alatt (ez nálam kb. takarékon 5 perc) összepirítjuk a fűszereket.

Micsoda illat lett a konyhámban :)) 

Fontos: a babérleveleket kivesszük belőle!!! - mielőtt  hozzátesszük a tökpürénkhez.

Összekeverjük, és mehet az előkészített tésztára. A  sütőt előmelegítjük  180-200C-ra (ez nálam 4-es gáz fokozat) kb: 45-50 percig.  Tűpróba szükséges ! 

 

 

Díszítéshez: 

 

- pirított tökmag

- pirított bacon (tartsunk vissza az adott mennyiségből néhány darabot a díszítéshez)

- 100gramm Parmezán sajt  (amiből olvadás, hűtés után levélmintát szúrtam ki )

- 1cs póréhagyma csira

 

 

Miután megsült, nincs más dolgunk, mint szépen kidekorálni  és  tőrésmentesen a versenyre szállítani! 

 

photo 2-3_8.JPG 

 

 

Ui: Köszönöm az én"Big Chef" barátomnak a bátorítást és a nagyszerű ötletet, amivel hozzásegített ehhez a szép eredményhez ! 

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://csupasuti.blog.hu/api/trackback/id/tr166397371

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása