agigilanyi 2014.03.31. 07:21

Bagett 2.

 

IMG_0662.JPG

 

Második variációm bagettekre, (ez olcsóbb ) és tetemes mennyiség lett belőle, 24-25db.

 

 

photo_4.JPG

 

Hozzávalók:

 

500 gramm teljes kiőrlésű rozsliszt

500 gramm  búza kenyérliszt BL-80

30 gramm élesztő, 2tk cukor,1tk só

100 gramm vaj (olvasztva)

1 ek szezámmag, lenmag, napraforgómag, tökmag

1ek só

200 ml víz

200 ml tej 

 

 

 

IMG_0652.JPG

 

Elkészítés:

 

A kétféle lisztet beleteszem a keverőtálba, hozzá a magokat, a sót.

A 30 gramm élesztőt felfuttatom 1dl langyos tej, 1kk só, 2kk cukor keverékébe.

100 gramm vajat felolvasztok, a tejes-vizes keveréket  odakészítem. Fokozatosan összedagasztom a géppel 15percig  (vagy ennek híján kézzel.)

 

IMG_0656.JPG

 

Miután jól kidagasztottam, átteszem a kelesztőtálba és meleg helyen duplájára kelesztem.

 IMG_0659.JPG

 

 Miután megkelt, kisebb adagokra szaggatom, és minibagetteket formázok belőle.

Megkenem tejjel, megszórom magkeverékkel, és hagyom még kelni 20 percet. Majd sütőlapra teszem, és  előmelegített sütőbe (180-190Con), kb: 25-30 percig sütöm.

 

photo 3-1_4.JPG

 

Nemtartalmaz színezőket, állományjavítókat és egyéb kemikáliákat, egyszerűen ISTENI (csupa nagybetűvel).

Nagyon egészséges és finom pékárut kaptunk. Kitűnő szendvicseket készíthetünk belőle.

Én mint a mellékelt fotó is mutatja, csináltam hozzá házi májkrémet. Paprikával és paradicsommal szendvicsnek készítettem, és egy feketekávéval fejeztem be. Fincsi volt!


Jó étvágyat kívánok hozzá!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://csupasuti.blog.hu/api/trackback/id/tr875827702

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása