image_336.jpg

Ismét egy almás süti, remélhetőleg újdonság lesz a számotokra is! Ezt a sütit én is most készítettem először.

Néhány hete almaszüreten vettünk részt, ahol különböző sütikkel és italokkal kínáltuk a kedves kollégáinkat és   barátainkat. Ott találkoztam ezzel a finomsággal is, és ez volt az a süti, ami  legelőször fogyott el a büféasztalról.

Így éltem a lehetőséggel, és én is elkértem a receptjét. Nagyon finom, és különleges sütemény :)

Screen Shot 2013-10-21 at 7.02.55 PM.png

 

Hozzávalók:

 

 50 gramm puha vaj

 140 gramm barna cukor

 1 db tojás

 150 ml tejföl

 1 csomag vanília cukor

 130 gramm liszt

 1 teáskanál fahéj

 1/2 teáskanál sütőpor

 csipet só

 5 db alma ( tisztítva, kockára vágva )

(A tepsi mérete 22X22cm)

Elkészítés:

 

A vajat, a barna cukorral és a vaníliacukorral jól kikeverem. Továbbá hozzáadom a tojást, tejfölt, fahéjat, sót, lisztet, sütőport, robotgéppel néhány perc alatt simára keverjük. A végén a tisztított kockára vágott almát, csak egy fakanállal forgassuk bele óvatosan, hogy ne törjük.

Vajazott, lisztezett formába öntjük. Előmelegített sütőben 180-200C-on  35-40 percig sütjük. Tűpróbával ellenőrizzük hogy megsült-e a tészta, akkor jó, ha már nem ragad a tűre.

Screen Shot 2013-10-21 at 7.03.29 PM.png

       Amíg a tésztánk hűl, addig elkészítjük hozzá a folyékony karamell krémet.

image_332.jpg

Hozzávalók: a karamell krémhez

 

100 gramm vaj

3 evőkanál  liszt

0,5 dl víz

100 gramm  barna cukor

100 gramm  fehér cukor

1 teáskanál fahéj

A karamell krém elkészítése:

 

Először a vajat felolvasztom, csomómentesre kikeverem benne a lisztet, majd hozzáadom a fehér és a barna cukrot, továbbá az 1 teáskanál  fahéjat, és végül a vizet. 

 Az egészet 3-5perc alatt összeforralom,és már készen is van a folyékony karamell krém.

image_333.jpg

Mielőtt elkészítettem a karamell krémet, előtte felvágtam a tésztát kilenc kockára, és szépen ráöntöttem a folyékony    fahéjízű krémet a tetejére. Majd hagytam kb, egy órányit pihenni, hogy jól átigya az egész sütinket. Ezek után, már csak a süteményünk végeredményét kellett letesztelnem, mely egyszerűen....  "mennyei"

image_334.jpg

      Tapasztalat: Legközelebb dupla anyaghányaddal készítem, mert mire felocsúdtam, már el is fogyott ! 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://csupasuti.blog.hu/api/trackback/id/tr575590402

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása