agigilanyi 2014.05.24. 20:43

Eperke Jam

 Az első : leszedte...

Screen Shot 2014-05-23 at 12.15.32 PM.png

 

 

Szerencsés helyzetben vagyok, a lakhelyemhez közel van egy hatalmas eperföld, ahol minden májusban magunk szedhetjük a finom epret. Így ebben a tájban kellőképpen  ( elhíresültem :)) család, barátok, kollégák, szomszédok, ismerősök) között, az eperke jammomról.

Manapság már nem úgy készítem mint a nagymamám, de így is tökéletesnek mutatkozik. Általában 3:1-ben befőzőcukrot használok (nem vagyok márkafüggő, amit kapok akciósan :) de az idén kipróbáltam egy újítást, hogy a cukorka szintem is rendben maradjon, no ezt fentebb láthatjátok.   

 

A második: Hazavitte...

 

photo_7.JPG

 

 Szükséges volt egy napot várni vele, mert nem volt tökéletesen érett, de semmi baj. A ládákban hagytuk a teraszon a napon, és másnapra már sokkal jobb színben pompázott :) 

 

A harmadik: Megmosta...

 

photo 1-2_9.JPG

 

 Alaposan mossuk meg többször bő vízben. Fontos hogy tökéletesen tiszta legyen, mert így hosszú ideig eláll. Nem tudom ti hogy vagytok ezzel, de én még mindig találtam homokos földes szemeket, akármennyire is szalmázzák alá.   

 

photo 1-3_5.JPG

 

 A pontos mértékeket betartva  a tisztított, lecsöpögtetett gyümölcsöt mérjük le. 

Ebben az esetben az én titkom, hogy ananászt is adok mellé :)

 

Hozzávalók: A hagyományos változathoz

 

1kg eper

1/2 kg friss ananász 

500 gramm 3:1ben befőzőcukor (ebben az esetben Koronás befőzőcukor)

 

Screen Shot 2014-05-23 at 7.33.50 AM.png

 

Hozzávalók: A diétás változathoz

 

1kg eper

250 gramm friss ananász

1 csomag dzsemfix extra (ebben az esetben Dr Oetker 2:1)

300 gramm xilit ( vagy is nyírfacukor)

 

 

 

A negyedik: Megfőzte!

 

Screen Shot 2014-05-23 at 7.33.30 AM.png

 

Elkészítésük: 

 

Merülőmixerrel összeturmixoltam, hozzáadtam a cukrot, illetve a diétás változatnál a dzsemfixet és a xilitet.

A cukros változatnál 8-10 percet főztem, kavargatva. A diétás változatnál pedig 1-3 percig főztem és kavargattam.

Mindkét esetben a dobozon lévő leírások pontos betartásával készültek!

 

 photo 3_14.JPG

Az ötödik: Iciri-piciri mind megette! 

A bejegyzés trackback címe:

https://csupasuti.blog.hu/api/trackback/id/tr636197426

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása