photo 2-3_7.JPG

 

 Jeremy & Jonathan kedvence! Az első főnökeim kamasz fiainak volt ez a mogyorós cookies  nagy kedvence. Mit is mondhatnék róla: nem sok időt parkolt a keksztartóban, gyorsan fogyott.

Egyszerű és nem túl édes, kellemes roppanós keksz, amit  picit átvariáltam, hogy kevesebb legyen benne a kalória és a szénhidrát. Természetesen  akit ez nem zavar, az nyugodtan használjon cukrot és fehér lisztet, úgy sokkal finomabb, de így viszont egészségesebb :)  

 

photo 1_10.JPG

 

Hozzávalók:

 

200 gramm vaj

240 gramm mogyoróvaj mogyoródarabkával  (a LIDL-ben mindig lehet kapni)

220 gramm nyírfacukor   (nem diétázóknak kristálycukor)

200 gramm barna nádcukor

2 db tojás

600 gramm  graham-búzaliszt  ( finomított, fehér liszt)

2,5 tk sütőpor

1/2 tk só

 

 

 

photo 4_10.JPG

 

Elkészítése:

 

A vajat, mogyoróvajat, nyírfacukrot  és a barna cukrot  géppel habosra kevertem. Kimértem a lisztet, sütőport, sót, és fokozatosan hozzáadagoltam a vajas keverékhez.

Mikor egynemű tésztát kaptam, a sütőlapot lepapírozom  (megkímélve ezzel magunkat ) diónyi nagyságú gombócokat  készítek belőle, és egy villával mintát nyomok a tetejébe.

Előmelegített sütőben 180-200C-on (ez nálam 4-es gáz fokozat)  kb. 10-12 percig sütöm.

 

 

 

photo 1-2_7.JPG

 

 Miután megsültek, hagyom kihűlni, keksztartóba teszem, vagy dobozolom, mert nagyon jól fagyasztható.

 Bármikor ha meglepetés vendégünk érkezik, a fagyasztóból elővesszük és olvadás után azonnal fogyasztható!

Semmit nem veszít az értékéből ! 

 

 

photo 3-1_5.JPG

 

(Lehet még variálni, pld, olvasztott csokiba ( fekete vagy fehér ) mártom a keksz felét, majd hagyom rádermedni, de ezt én már nem tettem, hiszen így is kitűnő kekszet kaptam a kávémhoz :)  

 

photo_5.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://csupasuti.blog.hu/api/trackback/id/tr236150268

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása