photo 5_3.JPG

Közeleg a Karácsony, imádom ezt az időszakot a hétvégi sütögetést, az illatokat, a sütemények isteni ízét.

Az idén nem teljesen rendhagyó ez a karácsony, mivel nem a klasszikus bejglit sütöttem, hanem a nagyim bejglireceptjéből, vagyis az 1/3-ból készítettem el a mákos-diós pozsonyi táskát. 

Íme a recept:

photo 1-1_2.JPG

Hozzávalók:

 

  • 1kg liszt
  • 500 gramm vaj
  • 2 db tojássárgája
  • 3 dkg élesztő
  • 3 dl tej
  • 100 gramm cukor
  • 1 db tojássárgája, a fehérje, sütés előtti kenéshez

photo 2-1_2.JPG

Elkészítés:

 

A liszthez adjuk a vajat, cukrot, sót és összemorzsoljuk. Kis fészket készítünk, majd a 2 tojássárgáját hozzáadjuk.  A tejet meglangyosítjuk és belemorzsoljuk az élesztőt, majd felfuttatjuk. Miután felfutott az élesztőnk, hozzáadjuk a lisztes keverékhez. Alaposan kigyúrjuk!  Mikor ez meg van, hűvös helyen pihentetjük még fél órát.

photo 3-2_3.JPG

 

Pihentetés után, négy részre osztottam  (így könnyebb bánni vele, az egynegyedét kísérletnek szántam egy próba bejglire) 

Amíg pihen a tésztánk, elkészítjük a tölteléket.

nari.jpg

Hozzávalók a töltelékhez:

  • 250 gramm darált mák 
  • 200 gramm cukor 
  • 1db narancs reszelt héja
  • 1 teáskanál vérnarancs aroma
  • 8 evőkanál tej
  • az egészet összekevered és már töltheted is a pozsonyi táskákba

  • 250 gramm darált dió
  • 200 gramm cukor
  • 1 db citrom reszelt héja 
  • 1 teáskanál citrom aroma
  • 8 evőkanál tej
  • szintén összekevered, és töltöd a pozsonyi táskákba


A tésztát kinyújtom 5-6 mm vastagságúra és egy nagyméretű pogácsaszaggatóval kiszaggattam, teáskanálnyi tölteléket tettem mindegyikbe.

photo 5-2_1.JPG

A tészta belső szélét tojásfehérjével megkentem, félbehajtom, és egy hullámos szélű formával összenyomom " összeragasztom"   itt mutatom :)

photo 1-3_1.JPG

 

A sütőlapot papírozom, és sorba ráteszem a táskákat, megkenem a tojássárgájával, félidőben a tojásfehérjével. Összesen 30 percet pihentetem, a sütőt előmelegítem 180-200C-ra (ez az én gázsütőmön 4-es fokozat) és kb, 25-30 perc alatt gyönyörű pirosra sütöm.

Íme a végeredmény.....

photo 1_3.JPG

Kellemes Karácsonyi ünnepeket kívánok!

A bejegyzés trackback címe:

https://csupasuti.blog.hu/api/trackback/id/tr125700796

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása