photo 1_5.JPG

Az első kísérletem, de biztos vagyok benne hogy nem az utolsó. Hiszen nagyon finom lett és igazán gyorsan fogyott el. (Kivéve amit lefagyasztottam :)

IMG_0562.JPG

Hozzávalók:

  • 500 gramm teljes kiőrlésű rozsliszt
  • 500 gramm sokmagos rozsos kenyérliszt
  • 100 gramm vaj (olvasztva)
  • 30 gramm friss élesztő 1 tk sóval,2 tk cukorral felfuttatni 1 dl tejben (ez a fotón nem látszik,mert éppen fut )
  • 1 evőkanál só
  • 1 evőkanál tökmag
  • 1 evőkanál lenmag
  • 1 evőkanál napraforgómag
  • 1 evőkanál szezámmag
  • 2 dl tej és 2dl víz keveréke (langyosan)

kenyer.jpg

Elkészítése:

 1dl langyos tejben 1tk só és 2tk cukrot elkevertem, és belemorzsoltam 30 gramm élesztőt. Langyos helyre tettem, hogy  felfusson.

A lisztet fele-fele arányban kevertem, tettem hozzá 1ek. napraforgómag, tökmag, szezámmag,és lenmagot.

1ek sót, és 100 gramm vajat olvasztva, de nem forrón.

Eközben az élesztőnk már felfutott, lehet hozzákeverni, és szintén hozzá a 2dl tej és 2dl víz langyos keveréket.

Alaposan kidagasztjuk 10-15percig a robotgéppel. (Lehet kézzel is, kicsit persze fáradságosabb, de aznap már nem kell edzeni karra! :)

IMG_0567.JPG

Mehet a kelesztőtálba meleg helyre, én szeretem télen a radiátor tetejére tenni kb.30 perc alatt duplájára megkelt.
Előmelegítjük a sütőt 180-200Cra ( ez nálam 4-es gázfokozat) .
A tésztát átgyúrjuk, és mivel én ezt első ízben készítettem, így különböző formákat gyúrtam belőle, kifli, zsemle, bagett, mint ahogyan a fotókon is látjátok.
A tetejüket bevagdaltam, megkentem tejjel és megszórtam különböző magokkal.

IMG_0580.JPG

Előmelegített sütőbe tettem, és 25-30 perc alatt pirosra sütöttem.

IMG_0585.JPG

Micsoda friss kenyérillat lett a konyhámban....... mesés......

Nos ezenkívül még egy tepsi zsemle (10db) készült ebből a mennyiségből, kihűtöttem, zacskóztam, és ment a fagyasztóba, hogy a jövőhéten bármikor elővéve, felolvasztva, friss reggelije legyen a családomnak.

photo 3_6.JPG

Jó étvágyat !

Trükk: A vajat lehet 500ml olívaolajra cserélni, és lehet csak egyféle magvat, nem fontos négyfélét, ezzel is csökkentve az összköltséget.

A bejegyzés trackback címe:

https://csupasuti.blog.hu/api/trackback/id/tr185769984

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása